Wonho interjúja a Dispatch-el - My k-blog

2021. április 24., szombat

Wonho interjúja a Dispatch-el


"Igazság szerint, még mindig bizonytalannak érzem magam."
 
Megkérdeztük tőle, miért érzi ezt, majd Wonho megnyílt a múltjával kapcsolatban. 

"Mert ismerem a hibáimat...Nem számít mit mondok, az csak tévedés. Ez azért van, mert hibáztam." - folytatta. "Igyekeztem minden tőlem telhetőt megtenni azért, hogy még egyszer ugyanazt a hibát ne kövessem el. "

Ezek után hozzátette, hogy hálás a rajongóinak, akik miatt elhatározta, hogy megváltozik.

"Megkaptam azt, amit úgy hívnak szeretet. Nem akarom, hogy akárcsak egy kicsit is, de szomorúak legyenek."

Februárban a Dispatch találkozott az egykori Monsta X taggal, Wonho-val egy interjúra melyben a múltjáról és korábbi, 2013-as drogügyletéről mesélt.

"Igen, ez igaz, elismerem a múltamat. Hülye voltam. Mindent megtettem azért, hogy ne éljek megint úgy. Csak a tagokra, a csapatra és a rajongóimra gondolok." - mondta, majd hozzá tette, hogy félreértették. 

"Nem használtam drogokat. A rendőrség nyomoz emiatt. Mikor kiderül az ártatlanságom, kérlek írjátok meg a történetemet. Szeretnék elnézést kérni és tisztázni a félreértést, valamint szeretném, ha mindenki megbocsájtana."

Március 10-én a rendőrség bebizonyította, hogy Wonho nem bűnös. Miután kivizsgálták az állítólagos droghasználatot, a rendőrség bizonyítékok hiányában lezárta az esetet. Ezek után úgy döntöttünk, hogy megírjuk Wonho történetét.


  • "Elég szerencsétlen voltam akkoriban."

Van egy apartman, melyet kiadnak albérletbe Gyeonggi tartomány Gunpo városának Sanbon kerületében, aminek volt egy kis nappalija meg egy szobája. Ebben a lakásban élt Wonho a nagymamájával, a szüleivel és az öccsével. Ez az életének egy szerencsétlen időszaka volt. 

"Egy kicsi albérletben laktunk egészen 20 éves koromig. Nagymamám használta az egyetlen szobát, mi a szüleimmel meg az öcsémmel a nappaliban ettünk és aludtunk. Akkoriban nem tudtam, hogy ez a szegénység."

Általános iskolás korában nem jött ki osztálytársaival, akik mindig piszkálták és ez rendszeressé vált. Wonho akkoriban egy félénk, szégyenlős gyerek volt.

"Néha azzal piszkáltak, hogy koszos vagyok, de volt, hogy azért bántottak mert unatkoztak. Nem igazán szerettek akkoriban, igazából több olyan emlékem van amire nem szeretnék emlékezni. Valamivel később mindenki kiközösített."

Mindeközben otthon is voltak gondjai, hisz a szülei minden nap vitatkoztak a pénzen. Ilyenkor Wonho a legtöbb idejét kint töltötte, majd megismert valakit a szomszédságból.

"Otthon sem éreztem jól magam a szüleim vitái miatt, így inkább az udvaron foglaltam el magam, majd megismertem egy srácot akit követni kezdtem. "


  • "Egyszer belekeveredtem rossz dolgokba."

Ezek után már nem piszkálták, sőt, inkább a többiek elkezdték kerülni őt, elmondása szerint meg élvezte, hogy félnek tőle.

" Egyik nap mentem lefele a lépcsőn és beleütköztem egy olyan emberbe, aki korábban piszkált. Persze akaratlanul is összehúztam magam, mire megnyílt előttem. "Hoseok, sajnálom." Erre persze arrogáns lettem vele. Ez nem jó, tudom, de..."

Wonho megmenekült attól, hogy kívülállóként kezeljék, de nem volt boldog. A helyzet még mindig ugyanolyan volt, a viszályoknak nem lett vége. Egyre jobban és jobban pesszimista lett, mindezt aközben míg Wonho középiskolába járt. 

"Aznap veszekedtek a szüleim, mire összeszorult a szívem és a házunkban nem láttam reményt. Akaratlanul hagytam el a házat, akkor még nem tudtam mennyire is fontos a család."

A család védelmén kívül a helyzet rosszabb volt. Wonho az új barátaival találkozgatott, majd valami olyan történt, aminek nem kellett volna. Néhány barátját lopás miatt nevelőintézetbe küldték, ő enyhébb büntetést kapott, feltételesen szabadlábon maradhatott. 

"Nem akarom a barátaimat hibáztatni, mert ez az én döntésem is volt. Kifogásnak tűnhet, de akkoriban még nem voltam felnőtt. Sajnálom, az én hibám volt. Csak az enyém."


  • "Volt egy álmom."

Wonho tiniként rengeteg nehézségen ment át, ami egy viharos időszak volt erős kilengésekkel. Ekkor találkozott Jung Da Eun-nal, és még arra is emlékezett, hogy ekkor középiskola második osztályába járt.

"Szinte azonnal közel kerültünk egymáshoz, még modellkedni is együtt jártunk. Da Eun sokat segített nekem, még az álmomban is támogatott, mikor énekes szerettem volna lenni."

20 éves kora előtt Lee Hoseok, vagyis Wonho, egy lázadó gyerek volt és rossz irányba ment, neheztelt az életre. De mikor 20 éves lett, megváltozott. Tovább lépett és mindent megtett azért, hogy legyőzze az élet valóságát. Ez a felismerés. 

"Láttam, hogy a barátaim őrülten gyakorolnak, álmodták az álmaikat én meg féltékeny voltam rájuk, ezért csak nehezteléssel tudtam élni. Akkor ígértem meg magamnak, hogy nem pazarolom tovább az életem. "

Wonho éjjel-nappal gyakorolt, bármikor, amikor volt egy kis szabad ideje rohant a lépcsőházba, mert egy hely kellett, ahol gyakorolhatott. Ott csak folyamatosan táncolt, pihent és ismét táncolt. 

"Csatlakoztam a gyakornokokhoz és akikkel együtt kerültem a kiadóhoz egész éjjel táncoltunk meg énekeltünk. Nem éreztem, hogy fáradt lennék, mert az volt az egyetlen reménysugár, hogy még nekem is lehet jövőm, ezért boldog voltam. A csapattal töltött időszak örömteli volt, abban a négy évben sokat tanultam."


  • "A múlt közbeszólt."

2015-ben Wonho a Monsta X tagjaként debütált, akikkel Koreában 12 albumot jelentettek meg, melyek viharként hódították meg egész Ázsiát, Európát és az Egyesült Államokat is. A Monsta X olyan jelentős eredményeket ért el, hogy a Billboard listáján 39. helyet is elérték, ezzel a harmadik olyan K-pop csapat lettek, akiknek ez sikerült. 

2019-ben, mikor a legsikeresebbek voltak, Wonho sötét múltja előkerült. Elsőként egy botrányba keveredett a Me Too mozgalommal kapcsolatban, valamint az a tény is kiderült, hogy házi őrizetben is volt korábban, sőt, 2013-ban is vádolták droghasználattal.

"Igaz, hogy hibát követtem el, de van néhány félreértés velem kapcsolatban. Természetesen tudom, hogy ezek visszafordíthatatlanok, mert nem mindenki tér le az útról és zuhan ilyen helyzetbe. Míg házi őrizetben voltam, szembenéztem magammal."

Wonho erre nem adott több magyarázatot, de elismerte rossz cselekedeteit és rengetegszer kért elnézést, azt viszont határozottan tagadta, hogy drogozott volna, vagy azt hogy valaha hozzányúlt volna ezekhez a szerekhez. 

"Elismerem a múltam hibáit, de amit nem követtem el, azt nem. Egyáltalán nem használtam drogokat és ezt elmondtam a rendőrségnek is."

Több, mint öt hónap vizsgálat után a rendőrség arra a következtetésre jutott, hogy Wonho ártatlan, nem találtak droghasználatra utaló nyomokat. A tabletta formájában elérhető szereket is kerestek nála, de semmit sem találtak.


  • "Nem akarok senkit se bántani."

Wonho elhagyta a Monsta X-et. 2019 októberében , mielőtt hivatalosan is kilépett volna, megosztott egy levelet, melyben azt írta, hogy: "A tagok egy olyasvalaki miatt szenvednek, mint én. Egyiküknek sincs semmilyen kapcsolata velem. Remélem, ti majd erőt adtok nekik és a Monsta X tartópillérei lesztek."

"A csapat rengeteg munkát fektetett az új album előkészületeibe, én pedig utáltam nézni, ahogy a Monsta X miattam összeomlik. Úgy gondoltam, amilyen hamar csak lehet, el kell hagynom a csapatot, így a Monsta X tudja folytatni a tevékenységeiket. Meg szerettem volna előzni a bajt, ami őket érheti."

Volt azonban még egy dolog, ami az elhatározásának az oka volt: a Monbebe-k. 

"Őszintén kijelenthetem, hogy miután a Monbebe-kkel találkoztam, teljesen megváltoztam. Megértettem milyen az, ha szeretnek. Minden nap jó életet szerettem volna élni."

Wonho elmondása szerint soha nem vesztette el a koncentrációját a munka iránt, napjait nagyrészben zeneszerzés, edzés és a rajongókkal való kommunikáció tette ki. Wonho gyakran beszélgetett rajongóival élő adásokon keresztül, melyek egyenként 3-4 óráig is eltarthattak még tengerentúli koncertjeik alatt is.

"Igazából, ez az első alkalom, mikor melegséget érzek, ezért nem akarok senkit se cserben hagyni. Csak azt szeretném tenni, amit a rajongóim szeretnének, vissza szeretném fizetni a szeretetüket, de..."


  • "Akárhogy is, de sajnálom."

A múlt kiderült, ő meg nem tudott mit tenni. Az volt az egyetlen biztos, hogy ki kell lépnie a csapatból, még ha mást nem tudott tenni, azt hitte ezzel majd egy kicsit enyhíti rajongói fájdalmát. 

"Rengeteg mindent ígértem a rajongóimnak, valamint azt is mondtam, hogy mindig mellettük leszek. Habár csak miattuk és értük éltem, sajnálom hogy így kellett elhagynom őket.."

Hozzátette azt is, hogy kényszerítették erre.

"A  múltban Lee Hoseok voltam, most Wonho. Elképzelhető az, hogy nem Wonho felelős azért, amit Lee Hoseok tett? Felelősséget kell vállalnom érte, de a végén mindenkit csak megbántottam a múltammal és szeretném ledobni ezt a fájdalmat vállaimról."

Wonho jó ideig nem hagyta el otthonát, csendesen élt, hogy elkerülje a bajt maga körül. Ez alatt az idő alatt tisztázták a vádak alól és hogy ezt velünk megosztotta, szerencsések vagyunk. 

"A mai napig nem tudom elfelejteni a rajongókat. Sajnálom, nagyon sajnálom hisz jobban is csinálhattam volna. Egyedül csak azért vállaltam ezt az interjút, hogy elnézést kérjek mindenkitől."


eredeti írás: Dispatch
fordította: YongJun

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése